Metin Erksan’ın yönettiği Sevmek Zamanı filmi gösteriminin ardından konuşan Yrd. Doç. Dr. Zeynep Gemuhluoğlu, ‘Erksan, bu filminde biçimin önemli olduğunu ve içeriği belirlediğini ortaya koyuyor. Metin Erksan ile sinema sanat olmaya ve düşünmeye başladı’ dedi. 

HOLLYWOOD ETKİLERİ

Konuşmasında sinemanın bir sanat dalı olarak görülmeye başladığı yılları değerlendiren Gemuhluoğlu, ‘Sinema ve sanatın birlikte anılabilmesi için 60’lı yılların sonuna kadar beklemek gerekiyor. Sinemanın icat olduktan sonra daha çok Hollywood Sineması’nın egemenliğine girmesi ve Hollywood sinemasının da tarzını edebiyat ve tiyatrodan alması ile ilgili bir süreç bu. Dolayısıyla o dönemde sinemaya yapılan eleştirilere baktığımız zaman; sinema, edebiyat ve tiyatronun kötü bir devamı olarak görülüyor’

ERKSAN’IN TARZI

‘Sinema, perdede görülendir. Mesela, ilk yapılan filmlerde trenin gara gelişi gösterildiğinde insanlar treni üzerlerine geliyor zannedip kaçıyorlardı. Batılı göz bunu bilmiyordu. Ama bizim geleneğimizde, Hayal Perdesi var, Karagöz var. Perdeye ve gölgeye aşina bir bakışımız var bizim. Onun gerçek olmadığını görmek bizim aşina olduğumuz bir şey’ dedi. Metin Erksan da filmde, fotoğraftan yola çıkarak hikâyenin bütününü oluşturuyor. Neredeyse her bir sahne fotoğraf karesiymiş gibi. Erksan, filminde biçimin önemli olduğunu, içeriği belirlediğini ortaya koyuyor’ ifadelerini kullandı.

Editör: TE Bilişim