Dünyanın en büyük yabancı dil kursları, anaokulları ve kolej zincirlerinden birisi olan Amerikan Kültür Eğitim Kurumları; Türkiye’de , tüm yönetim kurulu üyeleri  Türkiye Cumhuriyeti vatandaşı olan tamamen  Türk Milli Eğitim Bakanlığına bağlı kuruluşlardır. Bu eğitim kurumlarının amacı ;  Türkiye’de kendisine bağlı 200’ün üzerinde kuruluşta ,ülkemizin manevi ve kültürel değerlerini bilen, dünyanın her yerinde gerek yabancı dili gerekse davranış ve bilgisiyle bu güzel ülkeyi ,en üst düzeyde temsil edebilen öğrenciler yetiştirmektedir.

Ülkemizin yabancı dil öğrenimi ve uluslararası nitelikte öğrenci yetiştirmek konusundaki başarısı, kesinlikle istenilen düzeyde değildir .Şu halde eğitimde farklı bakış açılarına ihtiyaç vardır. Yılda 240.000 öğrencinin ,her yaş grubunda Amerikan Kültür Eğitim Kurumları’nı tercih etmesi bir tesadüf olamaz. Amerikan Kültür Eğitim Kurumları; Avrupa Birliği’nden Eğitim Programı onayı almış, verdiği dil yeterlilik belgesi  bütün Avrupa’da geçerli ,ülkemizde çok az sayıdaki eğitim kuruluşlarından bir tanesidir. Tüketici haklarından üst üste 3 kere ‘Tüketici Kalite Ödülü’ almış tek eğitim kurumudur. Dil kurslarında öğrencinin  ilk 16 ders saati içinde kayıt sildirebildiği ve ücretinin iade edildiği ‘Ben yabancı dil öğrenemedim.’ diyen tüm öğrencilerine ,aynı eğitimi sınırsızca veren ,eğitimine güvenen bir kuruluştur.

Kolejlerinde ve anaokullarında ,ebeveynlerine ,hayatın akışı içinde başlarına istenmeyen bir olay geldiğinde , kısaca kolejlerinin ücretlerini ödeyemez duruma düştüklerinde ,eğitimlerini yarıda kestirmeyen ,çocuklarını bu konuda para yüzünden mağdur etmeyen çok nadir kuruluşlardan bir tanesidir.

Anaokullarında ve ortaöğretim  kurumlarında ,yabancı dil ,bir ders olarak değil,2 öğretmenli sistemde ,hayatın olağan akışı içinde ,her gün ve her ders kullandıran en yaygın kolej zinciridir.

Amerikan Kültür Eğitim Kurumları yurtdışındaki kolejlerinde ;yaz tatillerinde dileyen öğrencilerine ,yaz kampları kapsamında fark dersleri vererek İngiliz ve Amerikan eğitim kurumlarına sınavsız girebilmelerini sağlayan ‘Yeterlilik Belgesi’ni  verebilen ülkemizdeki pek az eğitim kurumlarından bir tanesidir.

Amerikan Kültür Eğitim Kurumları bu ülkenin kurumudur. Amacı bu ülkenin değerlerine sahip çıkarak global dünyada her ülkede yaşayabilen, çalışabilen  geleceğin ve bugünün Türkiye Cumhuriyeti vatandaşlarını yetiştirmektir.

Amerikan Kültür Eğitim Kurumları ,öğrencilerine, hiçbir dini cemaatin veya siyasal görüşün empozesini yapmaz. Sadece bu ülkenin bu güzel kültürünü ,bu toprakların nadide geleneklerini ,dünyanın her ülkesinde temsil ederken ,kişisel haklarını koruyabilen ,başarılı insanlar yetiştirir.

ZULU KABİLESİ TÜRKLERDEN DAHA İYİ İNGİLİZCE KONUŞUYOR

Tüm dünyada her yıl milyonlarda kişinin katıldığı TOEFL sınavını düzenleyen ETS  adlı kuruluş, geçen  yıla ait kapsamlı bir TOEFL istatistik raporunu kamuoyu ile paylaştı. Buna göre, Türkiye 76 ortalama puanla dünya sıralamasının sonlarında yer alırken, Afrika daki  zulu Kabilesinin ortalama puanı ise 84 olarak açıklandı.

Ayrıntılı raporlama teknikleri ile tüm katılımcıların okuma, dinleme, konuşma ve yazma becerileri ayrı ayrı değerlendirildi. Raporun en dikkat çekici noktalarından birisi, Türkiye’nin uluslar arası arenadaki dil yeterlilik performansı oldu. Kamuoyunda geniş yankı bulan rapor Türkiye’deki yabancı dil eğitiminin , tatmin edici düzeyin çok altında olduğuna bir kez daha vurgu yaptı. Türkiye Cumhuriyeti , AB sıralamasında Kosova Cumhuriyeti ile birlikte 76 ortalama puan alarak listenin en sonunda yer aldı. Türkiye bir önceki yılda Avrupa sıralamasının sonunda yer alıyordu.

Kapsamlı Dünya sırlamasında da durum pek farklı değil. Dünya sıralamasında Avusturya ve Kuzey İrlanda ,en başarılı ülkeler olarak yer alırken, Türkiye , ana dili İngilizce olmayan zulu kabilesi ,Uganda ve Madagaskar gibi ülkelerin gerisinde yer alıyor. Etkin iletişim becerilerinin Tümünün değerlendirildiği sınav ,dünya genelinde en yaygın kabul görmüş İngilizce yeterlilik sınavı niteliğini taşıyor. Bağımsız uzmanlar ve değerlendirme kuruluşları tarafından kalitesi sürekli kontrol altında tutulan TOEFL sınavı dünyada 9000 den fazla eğitim kuruluşu tarafından resmi olarak kabul görüyor.

NEDEN İNGİLİZCE ÖĞRENEMİYORUZ?

TÜRKLERİN İNGİLİZCE İLE İMTİHANI!

Uluslararası İngilizce yeterlilik değerlendirmelerinde , Türkiye’nin  üst üste aldığı kötü sonuçlar , gözleri Türkiye’deki İngilizce eğitim sistemine çevirdi.

Yapılan araştırmalar, zorunlu eğitim dahilinde , 1400 saatten fazla sınıf içi İngilizce dersi alan öğrencilerin , liseyi bitirdiklerinde İngilizce ye istenilen düzeyde hakim olamadıklarına işaret ediyor. Türkiye Ekonomi  Politikaları Araştırma vakfının(TEPAV)’’Türkiye’nin İngilizce Açığı’’ başlığıyla yürüttüğü çalışma, öğrencilerin İngilizceye olan ilgilerinin her yıl kademeli olarak düştüğünün, Türkiye’deki  İngilizce öğretmenlerinin %43 ün ise İngilizce öğretimi konusunda herhangi bir eğitime katılmamış olduklarına dikkat çekti. Dünya’da İngilizce yeterliliği en az olan ülkeler sıralamasının bile sonlarında yer alan Türkiye’de öğrenciler , İngilizce eğitiminin daha çok dil bilgisi ağırlıklı olduğundan ve sistemin not kaygısıyla boşluk doldurma çalışmalarının ötesine geçemediğinden şikayet ediyor.

‘’Türklerin İngilizce ile imtihanı’’ okul sonrası dönemde de devam ediyor. Türkiye’de yetişkinlere yönelik İngilizce kurslarına devam eden  yüzbinlerce kursiyerde , istenilen düzeyde İngilizce konuşmadıklarını belirtiyor ve bir süre sonra İngilizce öğrenemeyecekleri hissine kapılarak , kurs merkezlerinden birer birer kopuyor. 

Yabancı dil öğretiminde başarısını kanıtlamış ülkeler ile Türkiye arasındaki en belirgin farkın , yabancı dil eğitim metodolojileri olduğunu belirten uzmanlar , Avrupa ülkelerin de yıllar önce terkedilmiş pek çok yönetimin Türkiye’de hala ısrarla uygulandığını söylüyor. Bununa beraber ,Türkiye ‘de yabancı Dil eğitimin de kullanılan kitap ve kaynaklarında anadili Türkçe olan öğrencilere , İngilizce öğretme konusunda yetersiz kaldığına vurgu yapan uzmanlar, farklı diller konuşan her milletin , İngilizceyi farklı müfredatlar la öğrenebileceğinin altını çiziyor. Bir almanla bir türkün aynı dil bilgisi sıralamasıyla İngilizce öğrenmesinin mümkün olmadığını belirten dilbilimciler , insanların ana dillerinin yabancı dil eğitiminde , aslında ‘’ Mucizevi’’ bir enstrüman olduğuna ve bu akımın dünyada gitgide yaygınlaştığına işaret ediyor.

Pek çok saygın kaynak , ortalama 750 İngilizce kelime bilerek , yurt dışında pratik ihtiyaçların karşılanabileceğini belirtiyor. İngilizceden Türkçe ye geçip yerleşen ve günlük hayatta birebir hemen her gün kullandığımız yaklaşık 1000 İngilizce kökenli kelime olmasına rağmen , Türklerin İngilizce performansının bu denli düşük olması , şüphesiz irdelenmesi gereken  bir durum. Yapılan araştırmalar, Türkiye’de yetişkinlere yönelik İngilizce eğitimlerinde , günlük hayatta yeri olmayan , hatta bir Amerikalının bile hiç kullanmadığı karmaşık yapılan ısrarla öğretildiğini gösteriyor. Dil yeterlilik endekslerinin endekslerinin  en üst sıralarında yer alan ülkelere bakıldığında , yabancı dil eğitiminin faydacı ve pratik bir bakış açısıyla ele alındığı ve ağdalı dil bilgisi sınavları yerine , günlük hayata dair pratik İngilizce çalışmalarına ağırlık verildiği dikkati çekiyor.

AVRUPA DİL PASAPORTU NEDİR?

Avrupa Birliğinin 24 Ocak 2000 tarihinde, ülkemizin de dahil olduğu ortak yabancı dil öğrenimi çerçeve programıdır. AB: Ekonomide, Tarımda ve diğer konulardaki ortak çalışmalarını Yabancı Dil Öğretimi  konusunda da ortak bir çerçeveye dahil etmiş ve yabancı dil konunda eğitim birliği kurmuştur.

Bu ortak çerçeve programında dil eğitimi, sadece grammer yönünden değerlendirlmez. Karşılıklı konuşma , Üretimsel konuşma(hitabet) , yazma, dineleme ve okuma becerileri ayrı ayrı değerlendirir ve geliştirilir. Klasik yabancı dil eğitiminin aksine bu programda öğretmen, eğitim serbestliği haftalık bir müfredat yerine hedefler üzerine kurulduğu için daha fazladır.

AB Dil Pasaportu, Ülkemizde her ne kadar bu isimle yayıldıysa da aslında Avrupa Dil Pasaportuna bağlı bir belgedir. AB ülkeleri  A2 düzeyinde bu belgeye sahip olan kişilere, altı aydan uzun süre oturmalarda yeterlilik vermektedir. Ayrıca B2 düzeyinde bu belge, ÖSYM tarafından YDS sınavlarında 78 puana denk olarak kabul edilmiştir. Amerikan Kültür  Eğitim Kurumlarının Avrupa Dil Portfolyosu 2012 R006 koduyla onaylanmıştır . Amerikan Kültür Eğitim Kurumlarında halen uygulanmaktadır. Ayrıca Amerikan Kültür Yabancı Dil Kursularında ,C1 sertifikası alan öğrencinin  Milli Eğitim Bakanlığı onaylı TESOL programına katılım hakkı bulunmaktadır.

ANAOKULUNDA MÜKEMMEL İNGİLİZCE

Türkiye’nin en yaygın okul öncesi eğitim kurumları zinciri Amerikan Kültür Anaokulları, tüm kurumlarında yıllardır bir sınıfta iki  öğretmen uygulaması ile 3-6 yaş grubu öğrencilerin ana dil düzeylerine yakın İngilizce konuşmalarını sağlıyor. Bu uygulama 2013 yılında HARWARD QUALITY  tarafından anaokulu program geliştiricisi okul öncesi eğitim kurumları seçildi.

Anaokulunda İngilizce Öğrenmek Mümkün mü?

‘’Amerikan Kültür Anaokulları’’, çocukların hızla gelişen dünyaya uyum sağlamaları için öncelikle İngilizce eğitimlerinin eksiksizce verilmesi gerektiğinin bilincindedir. Daha da önemlisi; sanılanın aksine , yabancı dil eğitiminin küçük yaşta başlaması gerektiğinin de farkındadır.

Sınıflarda oluşturulan iki öğretmenli eğitim sistemi sayesin de,  çocukların İngilizceyi hayatın doğal akışı içerisinde öğrenmeleri sağlanmaktadır. Sınıftaki Öğretmenlerden birisi sadece Türkçe, diğeri ise sadece İngilizce konuşmaktadır. Bu sayede anne ve babası iki farklı dili konuşan çocuklar gibi, her iki dili de aktif olarak kullanabilmektedir.

İngilizce eğitimleri aynı zamanda Avrupa Dil Portfolyosuna uygun yapıldığı için, uluslararası anlamda da geçerliliğe sahiptir.(Amerikan Kültür Anaokulları ülkemizde Avrupa Dil Portfolyosu kullanılan ilk ve tek okul öncesi eğitim kurumudur.)

Ayrıca tüm Amerikan Kültür Anaokullarında çocukların yeteneklerinin keşfedilip, her birinin kendi gelişim sürecine göre yeteneklerini geliştirebilecekleri eğitim ortamı yaratılmaktadır.

Amerikan Kültür Anaokulları Eğitim ve öğretim sistemi dışında, öğrencilerin sağlıklı büyümeleri için, en doğal ürünleri kullanmaya gayret göstermektedir. Kurumumuz da öğrencilere organik ürünler sunulmaktadır.

Editör: TE Bilişim