Ferizli’de, yıllardır var olan hapishaneye ilave, 3 yeni hapishane binası daha yapılıyormuş. Asla, “ Hayırlı olsun!” denecek bir şey değil.

         Hendek’te de, “ yapılacak!” denilen bir “ hapishane YATIRIMI “ var.

        Bunu da, galiba, “ Hendek’te ben karar veririm!” gibi konuşabilen AKP’li siyasiler müjde gibi açıklamıştı?

         Bu asla bir müjdelenecek bir iş değil. Hendek, sebebini kimlere sormalı?

                                                            **

        Yapılan hastane, dershane, imalathane değil; hapishane YATIRIMI. Yeni bir hastaneye ihtiyaç varmış; ama onun daha ihalesi bile ortada yok! 

        AK Parti 15 yıldır, Cumhuriyet’in çok partili siyasi hayatında, en uzun süre Hükümet olan tek siyasi partidir.

        Öyle böyle değil; Yerel İktidarda da tam anlamıyla Tek Başına İktidar.

                                                                **

        AK Parti Hükümetleri hemen tüm medyalarda da iktidar. Hemen her gün  yapılan işler manşetlerden ve sayfalarca da verilir.

        Bence, 15 yıldır hükümet ettikleri dönemlerde hapishane sayısındaki artış halka açıklanabilirse çok iyi olur…Ferizli’de 3 hapishane tüy dikmiş.

         Ülkenin 15 yıllık sosyal gidişatını o rakamlar çok iyi anlatıyor.

        Ki; hapishanelerin doluluk oranları da çok önemli ölçümdür. Kimi koğuşta, bir yatakta iki kişi yattığı da varsa, eyvah ki eyvah!

                                                        **

         Biz, “ Hendek çok iyi gidiyor! Üniversite şehri olmayı bile yakında hak eder!” derken; ne hikmetse kimi siyasiler, “ Hapishane!” istemişse, çok acı!   

                            “ SİRKECİ BANLİYO TRENİ 2018 SONU BAŞLIYOR!”

         Çarşamba ulusal tv kanallarında 19.00 haberlerini izliyorum.

        “ Sirkeci Banliyo Tren Hattı 2018 yılı sonunda açılıyor!” haberi ekrana geldi.

         Sirkeci-Halkalı Banliyo Tren Hattı; Adapazarı-Haydarpaşa Hattı’nın kapatıldığı günlerde durdurulmuştu.

         Arifiye Tren İstasyonu ve çevresindeki esnafın hayatı kaç yıldır nasıl bittiyse; Sirkeci-Halkalı hattında da esnaf yıllardır isyandaymış.

        Sirkeci Banliyosu seneye bitiyormuş. Yapımından kamera çekimleri ekrana geldikçe içim gitti.

       Hangi delikanlı, “ Adapazarı Garı’na tren gelemez!” diyebilir? İŞ’in arkasında hangi siyasi güç, nasıl rant var ki, Sakaryalı Siyasiler şehri savunamıyor?         

                                                                  **

        Bu işi şimdi, ancak güce boyun eğmeyen Dar Gelirli Sakarya Halkı mı çözer?

        Siyaseti karşımıza alıp, “ Ya, çok ucuz, çok kolay, tüm ulaşım araçlarından daha güvenli; O TREN Adapazarı Garı’na gelir; ya da bizden oy beklemeyin!

        Biz ilk seçimde O Treni Adapazarı Garı’na getiren parti adayına vereceğiz!” denmeli. Söze filan da sakın inanmayın; siyaset sözü bilinir : -(

        Adapazarı Garı’na 128 yıldır gelen; O Haydarpaşa Treni eğer O Gara 2018 yılında gelmezse ? 

       Sakarya Halkı da önündeki ilk seçimde, O Tren Garı’nı ranta altın tepside sunanlara ömürlerince unutamayacağı bir ders vermeli!

                                                                  **

      Bu, Sakarya Halkının helal hakkıdır! Kimseyi, Anası bile 15 yıl İktidar yapmaz!  

  

                                     SATSO SEÇİMLERİ ERTELENDİ;

                         YERLİ OTO YAPMA BABAYİĞİTLİĞİ DE SUSTU : -)

        SATSO ve kimi meslek odalarında seçim heyecanı yaşanırken; araştırın, şehrin sosyal ve ekonomik hayatı da bayağı canlanmıştı.

       O seçimler ertelendi, sosyal-ekonomik hayatta önemli düşmeler yaşandı.

      Oh; Sakarya’da, “ Yerli Otoyu Yapacak Babayiğit !” seslenmesi de kesildi.

     İş dünyamızda birileri koltuğunu korumak için, günün siyasi tavrını taklit eder gibi, yüksek sesle bağırarak siyasete selam çakmayı denemesin artık.

       Üreten, kazanan, şehrini daha güzel günlere taşımayı önceleyen; omurgalı ve dik duran İş Dünyası’na ihtiyacı var bu şehrin!

                                                                    **                                 

       Siyasiler oy için, “ Sakarya’ya Yüksek Hızlı Tren yapıyoruz!” derken; ” Bilin ki, Yüksek Hızlı Tren Sakarya’ya 5 kuruş fayda getirmez.” dedim.

        Hatta, “ YHT, Sakarya’ya büyük zararlar verecek!” diye, ileri bile gitmiştim.

        Hadi, bugün, Sakarya’da bir tek siyasetçi, YHT’nin verdiği zararları anlatsın ?

                                                             **  

         Sakarya’da 125 yıldır, her gün 24 saat yolcu ve yük treni geçerdi. Kaç yıldır  Sakarya’nın bir dolu tren istasyonunda hiçbir tren durmuyor!                                                          

       Raylı Sistemi öncelemeyen Sakarya’da, Yerli Oto İŞİ’ne de kaygılı bakarım.

      Şu gün ülke oto üretiminde, en çok yerli parça olanda katkımız % 60-65 imiş. Yani, en baba yerli oto da bile, paranın % 35-40’ı yabancı ülkelere gidiyor!