Kalkan'ın açıklaması şu şekilde: 

"20 Ağustos 2017 tarihinde ADARAY seferleri, Sakarya Büyükşehir Belediyesinin sertifikasyon sürecini tamamlamamasından dolayı durduruldu. Bu süreçten sonra Pendik- Arifiye arası çalışan Ada ekspresi Mithatpaşa İstasyonda hareket etmeye başladı. Halka bir lütufmuş gibi sunulan bu hizmet çileye dönüşmüş durumda.

Altyapı olarak müsait olmayan Mithatpaşa istasyonuna gelen her tren 7 km uzaklıktaki Arifiyeye geri dönerek temizlik ve vagon teknisyenlerinin kontrolünden sonra tekrar Mithatpaşaya gelerek hizmet vermeye çalışıyor. Modern Şehir anlayışı ile bağdaşmayan gerçeklikten uzak gerekçelerle 3,5 km uzaklıktaki şehir merkezinde bulunan Adapazarı Tren Garına giremeyen trenlerin demiryollarına maliyeti her geçen gün artıyor.

Yıllar önce 3500 biletin satıldığı Adapazarı Tren Garında bugün 100 bilet zor satılıyor. Halkın treni tercih etme nedeninin merkezden hareket etmesi olduğunu görmüyorlar mı? Otobüs firmalarının şehir merkezlerine kadar servis hizmeti vermesi şehir merkezlerindeki tren garlarının önemini göstermeye yetmiyormu?

Adapazarı tren Garının modernizasyonu ve çevre düzenlemesi için demiryolları 5 milyona yakın ödenek hazırlamışken şu an bekliyor. Derince, Körfez ve Hereke istasyonlarının açılması ve 2018 yılında Haydarapaşa Gar’ın açılmasıyla eski trafik yoğunluğuna kavuşacak olan güzergâhın son durağı Adapazarı Gar’ın kaldırılmaya çalışılmasından dolayı bu ödenek bekletiliyor. Halkın tercih ettiği Adapazarı Gar’a mı yatırım yapmak daha doğru, yoksa tercih edilmeyen Mithatpaşa İstasyonuna mı?

Görünen o ki Merkezden Belediye otobüsü ile Mithatpaşa’ya yolcu taşıyarak lokal çözüm aramakta günü kurtarmaya yetmez.

Komşumuz Kocaeli’de Büyükşehir Belediyesi hafif raylıda şehrin tam merkezinde 2. Etap güzergâhlar belirlerken biz şehrin merkezinde diye Adapazarı Gar’ın işlevliğini tartışıyoruz. Adarapazarı Gar ve Mithatpaşaya kadar demiryolu söküldükten son vah vah demenin bir anlamı yok. Sakarya için tarihi bir hata olur.

TCDD’ye ait hazır demiryolunda seferlerine başlamış ve yavaş yavaş yolcu potansiyeli oluşmuş ADARAY gibi bir hizmet neden devam etmiyor?. Güzergahı Adapazarı-Arifiye-Sapanca ve hatta Kocaeli’ne uzaması öngörülen ADARAY’ı TCDD Taşımacılık A.Ş çalıştırabilir. Hatta eski Uzunkum İstasyonu, Yüzevler ve Arifiye gölbaşına yapılacak istasyonlarla özellikle yaz aylarında gerekli yolcu potansiyeline ulaşacağından kimsenin şüphesi olmasın. Yeter ki böylesi bir hizmet için TCDD, Sakaryalı siyasiler ve kaderine razı görüntü sergileyen Sakarya halkı sessiz kalmasın. Hem Ada Ekspresi hem ADARAY’ın seferlerine başlayarak Adapazarı Gar’a girmesi şehre modern bir görüntü ve canlılık getirecektir. Belki de bu düz ovada Raylı Taşımacılık yapamayan Sakaryamızın da ufkunu açacaktır."

Editör: TE Bilişim