Kalkan yazılı açıklamasında şu görüşlere yer verdi, “Zayıf bir ihtimal de olsa 1 Haziran 2017 den itibaren karşılıklı 8 sefer olarak çalıştırılması düşünülen Adapazarı Ekspresi görünen o ki Mithatpaşa istasyonuna kadar gelebilecek. Her türlü fiziki şartlara sahip olması, aktarmasız seyahat avantajı ve yolcuların tercih sebebi olan şehir merkezi özelliği bile Adapazarı Ekspresinin Adapazarı Garı’na girmesine yetmiyor!”

TÜVASAŞ AVANTAJI

“Söz konusu şehir trafiği ise hemzemin geçitleri 2300 hp gücündeki Adaray’dan daha hızlı bir şekilde geçen ve sefer sayısı ilk etapta 8 olması düşünülen 6800 hp’lık ADA Ekspresi trafiğe engel değildir. Ayrıca; Sakarya’daki trafik sorununun faturası da Adapazarı Ekspresine kesilemez. Bu tip bahaneler kamuoyunu oyalamaktan başka bir şey değildir. Yıllar önce demiryollarını şehir merkezinden çıkarmak adına rayları söken komşumuz Kocaeli bugün şehir içi trafiğini rahatlatmak için o rayları güzergâhları genişleterek tekrar döşüyor. Modern kent anlayışının adeta simgesi olmuş demiryollarına şehrimizi yönetenlerin bakışı bizleri derinden üzüyor. Üstelik şehrimizde TCDD’nin bağlı ortaklığı TÜVASAŞ gibi vagon sektöründen dünyada söz sahibi olmayı hedefleyen bir fabrika varken”

SİYASİLERE ÇAĞRI

“Adapazarı Gar’ın 64 dönüm olanının “ticari alana çevrilmesiyle” sadece arazi değeri 500-600 milyon liradır. Adapazarı Ekspresinin önündeki asıl engel bu rant değeri yüksek gar sahası. Yoksa Mithatpaşa istasyonundan 2,5-3 kilometre uzaklıktaki Adapazarı Garı’na tren sokmamanın hiçbir mantıklı gerekçesi yok. Sakarya Büyükşehir Belediyesinin Mithatpaşa’ya yeni gar binası yapmayı düşünmesi, bunun için proje yarışmaları düzenleyecek olması sadece göz boyamaktır. TCDD kendi Gar ya da İstasyonunu kendi yapabilir. Sakarya halkı Adapazarı Ekspresi’nin Adapazarı Garı’nda görmek istiyor. Böyle bir sorun yokmuş gibi davranan ve sessiz kalan Sakaryalı siyasilerimizi sağ duyulu olmaya ve konuya çözüm getirmelerini bekliyoruz”

Editör: TE Bilişim