Yaklaşan turizm sezonu ve otel çalışanlarının eğitimlere tabi tutulması konuları hakkında konuşan Öğretim Görevlisi Mesut Gürdağcık, otel işletmelerinde başarının en önemli unsurunun insan gücü olduğunu söyledi. Gürdağcık, "Otel işletmelerinde başarının en önemli unsuru insan gücüdür. Değişime ayak uydurabilmek ve rekabet gücünü kaybetmemek için çalışanların eğitimi ve geliştirilmesi işletmeler açısından vazgeçilmezdir. İşletmelerin başarısı iş görenlerin başarısı ile doğru orantılıdır. Bu nedenle birçok işletme eğitim planlaması yaparak iş gören eğitimini en üst düzeye çıkarmayı hedeflemektedir. İş görenlerin yeni şeyler öğrenmesi ve kendini geliştirmesi yoluyla işteki performanslarını yükseltmek mümkündür. Planlanmış eğitim faaliyetleri ile işletmenin istediği yönde tutum ve davranış değişikliği sağlanacağı gibi çalışanların kuruma ve kurum kültürüne bağlılığı da arttırılabilir” dedi.

Gürdağcık, “Bu nedenle bütün işletmelerde çalışanların eğitimi ve geliştirilmesinin özel önemi vardır. Eğitim ihtiyaçları mevcut iş gücünün özellikleri, mesleki yeterliliği, yabancı dil bilgisi göz önüne alınarak belirlenmeli ve bu eksikliklere göre eğitim planlaması yapılmalıdır. Eğitim programının hedefi ve düzeyi, katılacak çalışanlar, programın tarihi ve süresi, Programın yöneticileri ve eğitimlerin kimler tarafından verileceği önceden belirlenmelidir. Otel işletmelerinde diğer bir eğitim faaliyeti ise hizmet içi eğitimdir. Çalışan işbaşında iken hem çalışmakta hem de eğitim görmektedir” diye konuştu.

Kaynak: iha