Şimdi, ne İstanbul’un Gebze-Halkalı Banliyö Hatları işliyor; ne de İstanbul-Ankara arasında yeterli sayıda YHT işleyebiliyor. Haydarpaşa zaten YOK.

   Verilebilirse-varsa (?) öyle yaptırım yetkisi, Türkiye Büyük Millet Meclisi’nde, ülkede yürüyemez hale getirilen demiryolları için araştırma önergesi verilsin?

    Son 50-60 yıldır bildiğimiz, Haydarpaşa-Anadolu arasında işleyen Trenlerin bu gün hemen hiçbirisi yok. Haydarpaşa’yı da para-rant tezgahı yutacak gibi?

    Susan Adapazarı-Sakarya halkının günahı neydi? Şartsız biat kaybetmek mi ?.

   Demiryollarına susulması sonrası Sakarya için tam bir doğal felakettir. Çünkü ipek gibi bereketli tarım arazilerimizin her karesini karayolları yok ediyor, eder.

 Yüksek Hızlı Tren projesi için daha baştan olacakları yazdım.”  Sakarya’yı yıkıp geçer, 5 kuruş fayda getirmez!” dediğim gazete arşivlerinde duruyor.

    Çünkü, O Hattın çok önemli kısımlarında 2 ray hattı var. 2 Hat ne YHT, ne de 8-10 yıl önceki sayıda tren seferleri için yeter!

   YHT ve Anadolu Tren seferlerinin çalışabilmesi için, Ankara-Haydarpaşa arasındaki demiryolu 4 ayrı hat olmaya mecburdur? 

   Bilecik-Arifiye arası 2 hat. Arifiye-İzmit arasının çoğu da 2 hat. İzmit içi 4 hat!  Gebze - Haydarpaşa arası ise akla zarar 2 hat. Fiyasko orada sanki zirve?

   Adapazarı-Pendik treni neden daha ileri gidemiyor? Neden Bizim Ekspres sadece 4 vagon? Oysa, tren her zaman dolu.

    Kurban Bayramı’nda 10-12 vagon koy, O trende 3 gün önceden tek bir bilet bulunamaz!

   Ama, proje dahileri istasyon peronlarını YHT’ye göre planlamış.  Adapazarı Ekspresi, Boğaziçi, Anadolu ekspresleri O istasyonlarda peronlara sığmaz.

   Ankara-İstanbul YHT Projesinin yanlışlığı ancak 6-7 yıl önce anlaşıldı. Siyasi anlayış itiraf etmez; yeni İŞ uydurulur.

    Onun için mi yıllar önce,“ İkinci YHT Projesi  Adapazarı-Akyazı-Ankara Hattı hazır!” gibi uydurmalar gündeme geldi acaba? Tek istasyon da Adapazarı idi : -)

   Sakaryalı 2.YHT’ye sustu. İşte, şimdi susma. Yapımı süren 2. TEM karayolu Adapazarı’nın hemen kuzeyinden Sakarya topraklarını yok ederek geçiyor.

    Sakarya’dan geçecek 2. TEM-Karayolu- Gebze’ye geldi. Körfez Osmangazi Köprüsü’ne döndü: -) Orada da kalsın. Bu ülkede ulaşımı demiryolları çözer.

   Madem 2.YHT Hattı da acil ihtiyaç oldu; Kocaeli-Sakarya arasında 2.TEM için serilen zemin 2.YHT’ye ayrılsın. Ya da, 2.YHT’nin yalan olduğu açıklansın.

  İki yol yan yana gitsin, tarım arazisi bir kez alınsın. Kara yoluna gidecek toprak köylümüze kalsın! Ülke, tarım, tüm sektörler demiryollarına daha çok mecbur.

    2.TEM devam eder. Hem 4 hatlı demiryolu değil, gerekirse 6 hatlı demiryolu olur. Döşenmiş hazır zemin İstanbul-Kocaeli arası demiryolu yapımı da başlar.

   Gece-gündüz 24 saat tren seferleri çalışsın, tüm karayolları da eşsiz bir huzur güven kaynağı olur. Yoksa, karayolları her geçen gün ülkenin kabusu olacaktır.

   Ankara-Haydarpaşa arasına, YHT ve yeterli sayıda tren seferi için 4 demiryolu hattı şart. Şimdi 15-16 milyonluk İstanbul’a da 4 demiryolu bile zor yeter.

    Adapazarı Tren İstasyonu’ndan 10-12 vagonlu Haydarpaşa Ekspresi’ne bin,  Haydarpaşa Garı’nda Karaköy Vapuru’nda in!

   Şu gün 18 yaşındaki hiçbir Sakaryalı genç O hayali kuramaz. Anlatsan da hayal kuramaz. O demiryollarını ulaşım biliminden çok anlayanlar(?) erken yok etti. 

   Demir-Yol İş’ten bile pek ses çıkamadı. Sesli-sazlı seçim destekleri oldu, ama hataya ortak olmamak için, kenarda köşede susarlar.

   Ki; birikimli Demiryol Çalışanları,“ Gebze-Halkalı Banliyö Hattı’nın çok eksikleri var. Banliyö hattı bu haliyle açılamaz!” gibi uyarıları açılmadan da yaptı.   

   Parmakla sayılacak kadar az sayıda Sakaryalı, Ada Garı için de destek vermeye gelen O Demiryolcuları sevgiyle kucaklamıştı.

   Bereket ki Sakarya’da CHP Kadın Kolları vardı. Sakaryalı Kadınlar da katılım desteği verince O Tren Ada Garı’na geldi. O Yanlış İŞ orada bitti mi bilmem?

    Niyetim asla nispet yapmak, kışkırtmak olamaz. Sakarya’da kimse tek başına yanlış yapamaz. Siyaset-Herkes yanlıştan döndü; şehir rahat, herkes kazandı.     

    Yazı karmakarışık yürüdü gitti. Dört-beş başlıkta yazma şansım olmayınca, asıl derdimi sadece kendime anlatmış gibi olabilirim.

    Sakarya’yı Yönetmeye Seçilmiş-Atanmış kesimler sürekli yeni yol, yeni asfalt dökme övünmeleri ile çalışmalarını anlattıkça, ürkülerim arttı, yazı da arapsaçı.

    Belediye Meclislerinin, şehir kasaba köyün bir karış dışındaki her YENİ İmar, Yol-Asfalt kararı hepimizin sofrasından alınan-çalınan- yok edilen nimetlerdir.

Ya da Siyaset kendini yenileyecek. Ya da, halk siyaseti yeniler. Ya da toptan Halk Yenilemesi başladı bile!