Planlanamayacak kadar fazla ve hızlı nüfus, araç artışı yaşadık. Bu süreç şehirlerin yaşanacak halden çıkmasına yol açar. Planlama şansı da elden çıkar.

Konutlar ve motorlu araçlar, hayatı yaşanmaz hale soktukça şimdi uyanacağız.

Aman çok geç olmasa ? Adapazarı ve hele de Serdivan’da; araç ve yaya ulaşımı hayatı her saatte sıkıntıya soktu bile. Oralarda O konfor bitirilecek.

**

Her gün duble yollar, geçitler yapılıyor. Hiç birisi de hayatı kolaylaştırmıyor. Ben de dahil, herkes işe yaramayacak çözüm önerileri sunuyor. Çözüm yok.

Nüfusu göz açıp kapama süresi kadar kısa bir zamanda 1 milyonu aşan hiçbir şehirde çözüm kolay bulunamaz. Çözüm, “ Nerde çokluk, orda b…..” da : -)

Bir şehrin imar alanı 10-15 yıl gibi kısa bir sürede bu kadar frensiz genişler mi? 10-15 Yılda yok olan onca Köy ve Mera için kahrolmamak mümkün mü?

**

Amcamın parası vardır. Bakar ki, Sakarya’da konut piyasası iyi. Yol bellidir. İki gün araştırsa, belki O arsaları da, imara açma Yollarını da kolay bulur?

Bas parayı, imara da açtır tarlayı, yap villaları. Köy ortasında bile. 5 Yıl sonra Köyün nüfusu 3 katı olmuş, ama ortada köy diye bir yaşam ve tarih kalmamış.

**

Dışardan gelen İş Dünyası artık bu şehri şehir yapan bir Donatım, bir Şeker, bir Vagon, Tank, Tır, Oto fabrikası gibi ekmek teknesi değil. Tarlaları ev yaptılar.

Bu yoruma TOKİ’yi bile katarım. 150-200 ailenin yaşadığı mahalleye 400-500 ev yaptığın zaman; sadece nüfusu 3’e, 5’e katlarsın. Geliri ve yaşamı değil!

BÜYÜKŞEHİR’İN ERENLER’İN GÜNEYİNE YAPTIĞI

YENİ DUBLE YOLLAR

Büyükşehir Belediyesi, Erenler Belediyesi’nin planlama katkılarıyla, şehrin güneyini,( D.100 karayolu ile Hızırtepe arasındaki geniş alanları) Duble yollarla örüyor.

İki hafta önce D.100 Dörtyol Sanayi Kavşağı’ndan girip, duble yola serilen tozlu taşlı zeminden, Yeni Karasu Yolu’na kadar toz içinde çıkmıştım.

Salı günü; AVM sonrası, Yeni Karasu Yolu kavşağından girip SEDAŞ’a çıktım. D.100’e paralel yeni duble yol, bir dolu ara yolu da de ana caddelere bağlıyor.

Duble yolun asfaltlandığını yerel medyada okuyunca; salı günü aynı yolu asfalt zeminden geçtim. Eksikler var, ama yapımı sürüyor ve çok işlevsel.

**

Erenler’in o bölgesinde 4-5-6 katlı binalar pek yok; imar 3 kat. Yapılan imar ve yol planları, nüfus artışını düzenler. Orada nüfus artışı yaşamı kilitlemez.

Yine de, iş işten geçmeden İzmit’i örnek veririm. İzmit’te D.100 üzerinde bir dolu motorlu araç geçen köprü yapıldı. Kimisi çok geç de olsa, yapıldı.

Adapazarı Etbalık Yoncası ile Dörtyol Yoncası arasında, bence, ne pahasına olursa olsun, motorlu araç geçebilen 2 Köprülü Geçiş planlanmalı. Çünkü?

**

Yıllarca Dörtyol sanayilerinin ve şehrin kabusu haline gelen, olmazsa olmazımız, D.100 Dörtyol Sanayi Işıkları yeni duble yolla daha yoğunlaşabilir.

Büyükşehir Belediyesi büyük bir hızla 1.OSB Duble Yol Yapımını da başlatmış.

1.OSB’nin, D.100’e kadar genişlemesini ve HANLIKÖY’ü haritadan silmesini hiçbir şekilde onaylamadım, asla onaylamam da. Ama, Duble Yol şarttı.

Ve; şimdi, D.100 üzerine, Kavşak demiyorum, Oto Geçişli 2 Köprü şart olur.

KARASU’YA TREN GİTTİĞİNİ KİM GÖRECEK ?

“ Karasu’ya Tren; Karasu Treni “ kimse birkaç yıl gibi pazarlamasın. O Tren yolu zaten, daha temeli bile atılmamış olan, Dev Filyos Limanı içindir.

Okurum, gidip yerinde görür, süreçleri yerinde izlerim. Kaç seçim öncesi, siyasiler Karasululara demiryolu yalanını anlatırken de oradaydım.

Gözlerinin içine baka baka,“ Karasu’ya demiryolu yapıyoruz! Karasu Garı’na tren gelecek.” denmişti. Karasulu da Onları kaç dönem TBMM’ye yolladı.

**

Tren de, izi de ortada yok. Şu gün 50 Yaşındaki Karasulu O Treni görürse ne mutlu. TBMM’ye yolladıkları ise emekli, 2 maaşlı; bir elleri yağda, bir elleri balda.

Karasulu, şu son 18-20 yılda siyasi plansızlığın-yetersizliğin çöpe döktürdüğü Devlet servetlerini bir hesaba dökse, of of…

O devasa devlet servetlerinden Karasulu’nun cebine giren tek kuruş olmamıştır. Ama, siyasetten Karun olana sorsan, Karasu için yapılmıştır : -)

**

O Liman için yıllarca harcanan devlet paralarını bilirsiniz. Yanlış planlama eşsiz Karasu kumsallarını yıllardır perişan etti. Hala da kumsal kabusu bitmiş değil.

Hangi siyaset, Karasu’yu Tersane Şehri yapma zekasını göstermişti? N’oldu, O gençliğimizin efsane Karasu sahilinden O koskoca Tersane Hurdası kalktı mı?

Demiryolu yapılıyor diye, Söğütlü, Ferizli tarım topraklarına gömülen yüzlerce trilyon para nasıl şeydi? Karasu ve çevresine O trilyonlarla kaç okul yapılırdı?

“ Karasu’ya Babayiğit arıyoruz!” diyene bunları hatırlatın; oyunuzu satmayın.