Şaka yapmıyorum; parmakla sayın, Sakarya’da AK Parti üzerinden siyaset yaparak ballı nimetler yiyen kaç kişidir? Peki, koskoca Sakarya ne kazanıyor?

AK Parti Sakarya’da, pek taş taşımadan ballı siyaset kaymağı yiyen siyasetçi sayısı 5 000 kişidir. İlçelerde 100-150 şer kişi; Adapazarı’nda yaklaşık 3 500 kişi.

Geriye kalan AKP’liler ve AKP’ye oy verenler, çok azı dışında, eh iyi geçinip giderler. Sakarya’da 1 milyon insan kaç kişiye teslim oluyoruz?

Sakarya’nın 1 milyon nüfusu AK Partiye 17 yıldır verdiği oyların karşılığını alamamıştır. Koskoca Sakarya 17 yıldır yok sayılır. Bir Bakan bile alamayız?

Tam da tersine, üç beş yıl daha geçerse, AK Parti İktidarı zamanlarında Adapazarı-Sakarya’nın içi tamamen de boşaltılacak gibi?

Kimi şeyleri hatırlatayım. Geçmişten bildiklerinizi siz de bir bir hatırlayın:

“ 2019 Yılı sonunda MİLLİ TREN raylarda!” denmedi mi? 2019 bitti bitiyor ortada M’si YOK. Tüvasaş ortada bırakıldı. Milli-Yerli Oto yalakalığı nerde?

Yıllar önce İzmit caddesine asılan,” 250 Yataklı Kadın Doğum Çocuk Hastanesi Sakarya’ya hayırlı olsun!” yazan Bakan imzalı afişler de ortada YOK, hastane de!

“ 2.YHT Hattı Adapazarı’nın kuzeyinden geçecek ve bir TEK Adapazarı’nda duracak.” dendi; ne O lafı edenler var ortada, ne de 2.YHT ?

Yahu, “ Sakarya’ya 1.YHT’yi getirdik!” diyenler nerde? Ben bir kuruş fayda da görmedim? Tersine, yanlış 1.YHT Hattı hala orasından burasından düzeltiliyor.

Arifiye’den geçmeyecekti. Geyve dağlarında tünel göçünce apar topar Arifiye Garı bitirildi. İlk proje yapılıyor; Doğançay-Fevziye-Sapanca tünelleri açıldı gibi.

Arifiye’den YHT bir kaç yıl sonra geçer mi, bilmem?

Ama, Arifiye’yi Türkiye markası yapan Köy Enstitüsü Müzesi’ni bir aklı evvel de yok edivermiş?Arifiye’ye gittim ki, Köy Enstitüsü Müzesi yok!

Sakarya’nın ilk Anadolu Lisesi bahçesini gezerken, Sakarya Milli Eğitim Müzesi yazan içi boş yeni bir bina görmüştüm : -)

Ben gülmeyeyim de kim gülsün? Bina var; tabela var, içi boştu. Şimdi var mı bilmem? Arifiye Köy Enstitüsü Müzesi’nin eserleri de galiba orada depodaymış?

Ne Arifiye Kaymakamı, ne de zamanın belediye başkanları Köy Enstitüsü Müzesi’nin tarihi değerini bilmez. Arifiye susmuşsa, işte ilk ayıp orada!

Aslında, Arifiye Köy Enstitüsü ve Müzesi, Sakarya Milli Eğitim Tarihi’dir.

Topraklara döneyim; İstanbul 3.Köprüsünden gelen 2. TEM yolu, Adapazarı kuzeyinden- Yenikent kenarından geçip Akyazı’da 1.TEM ile birleşecek.

Sakarya’nın pırlanta gibi tarım arazilerini yok ederek geçecek. Ama, geçeceği de yok. Adapazarı’nın kuzeyinde 7-8 köprü yapılacak, ortada tek köprü yok?

Baraj yapmaya gelince, nedense ve Ne İŞ’se Sakarya’da heveslisi ÇOK? “ Sakarya’nın yüzlerce yıllık su ihtiyacını yaptık!” diyenler bizle dalga geçiyor?

100 Yıllık suyumuz varsa, 20-30 yıl baraj yapma! Parayı gerekli acil yere harca!

Mesela; TIP Fakültesi yaptınız. O Tıp Fakültesi’nden daha çağdaş, daha donanımlı bir dolu da İmam Hatip yapıldı. Paran çoksa, SAÜ Tıp Fak.’ni BİTİR!

Adapazarı Etbalık Girişi’nde ulaşım yoğunluğu çoktu. Bir proje dehası, geçen seçimler öncesi Eski Hal Kavşağı’nda Viyadüklü Geçiş projesi yapmaya başladı.

Şehre 3 giriş, ekonominin en önemli ulaşım girişi 2-3 yıldır kötürüm. İŞ’İ başlatan hiçbir Seçilmiş Siyasi ortada YOK! Çözüm?

Yeni Seçilmiş Yönetenler,” İlgili yerlerle görüşüyoruz, yakında çözeceğiz!” der. Ben de derim ki; Viyadükle orası kötürüm edildi, çözülse de çözüm ol(a)maz!

Çözüm; Zeki Toçoğlu’nun seçim malzemesi gibi sunduğu Pekşenler-Yeni Atatürk Stadı Dublesi! Adını ağzına alan yok, neden, O proje balon muydu?

Pekşenler girişi yeni tarım alanlarını yok edecek diye uykularım kaçar. Ama, geleceğin 6-7 Organize Sanayi Bölgesi için önemli bir ulaşım şansı olabilir! Ki;

İkinci TEM ve İkinci Yüksek Hızlı Tren Hattı da oradan geçerse; Adapazarı’nın iç ulaşımı da kesinlikle cehenneme döner. Pekşenler o nedenle de önemli.

Seçtiğiniz Sakaryalı tüm Siyasi Yönetenler ve hatta Meslek Temsilcileri, en beylik övünmelerle,“ Sakarya doğasını ve tarım arazilerimizi koruyoruz!” der.

Peki, dört tarafımızdaki dağlarda ormanları kim yok ediyor? Ormanı kesip, oralara taş evleri ben mi yaptım? Taş ocaklarını ben mi açtırdım?

Yaşlı ve heyelana açık bu dağlarda zemin envanteri var mı? İmara açılan, ormanı kesilen O tepelerin zemim etüdü haritaları var mı?

Arifiye İl Ormanı’ndaki poligonda kayma yaşandı. Geyve boğazında YHT tüneli göçtü. Katrilyonluk araç ve meftalar çıkarılamadı. Çünkü O tepeler yaşlı, kayıyor.

Gelişen-En İyi Yaşanabilir İl Sakarya, Karasu Limanı ve Demiryolu ile Ülkenin Lojistik Merkezi olmaya da adaydı? Lojistik Merkezi, ne girişi, ne de çıkışı kolay!

Sakaryalı olmadığı ve Sakarya’yı bilmediği için karşı çıktığım, Yeni Spor İl Müdürü köylerdeki spor tesislerini bile onarıyor; işte buna sevinilir : -)

“ Sakarya’yı ülkenin yaşanabilir en güzel şehirlerinden birisi yaptık.” Diyen, Genç Yönetenlere(?) de; 50-60 önce bu şehirde nasıl yaşanırdı hatırlatırım!

Bu konuda hiç gıkı çıkmayan kuşağımdan Sakaryalılar da belki görevlerini hatırlar. İçlerinde, dünün Adapazarı-Sakarya’sını literatüre kazıyanlar da ÇOK.